Meld nu je schade
Ga goed verzekerd op reis met de juiste dekkingen
Ga goed verzekerd op reis met de juiste dekkingendonderdag, 21 december, 2023 Bij het naderen van het einde van het jaar, breekt voor velen ook weer een periode aan om op (wintersport)vakantie te gaan of om plannen hiervoor te maken. Belangrijk daarbij is dat de reisverzekering goed aansluit bij de te maken reis. Zijn bijvoorbeeld alle gezinsleden die meegaan bekend bij de verzekeraar en sluit de dekking goed aan bij reis? Denk daarbij aan bijvoorbeeld een wintersportdekking voor de aankomende skivakantie?

Sla het nummer van de Alarmcentrale op! +31(20) 592 92 92

Elk jaar gebeuren er helaas weer onvoorziene situaties op reis. Belangrijk is om zo snel mogelijk de alarmcentrale te bellen van jouw reisverzekering.  Om niet gedekte schades te voorkomen, willen we er op wijzen om de alarmcentrale zo snel mogelijk te bellen. In veel gevallen, zoals ook bij medische kosten, dien je vooraf toestemming van de reisverzekeraar te vragen via de alamcentrale. Hebben jij en de andere gezinsleden het nummer van de alarmcentrale al in de telefoon staan? De meeste relaties van Advies en Kies kunnen gebruik maken van de alarmcentrale van Allianz Global Assistance. Deze is te bereiken op +31(20) 592 92 92. Noteer ook alvast het polisnummer van je reisverzekering in je telefoon, dan heb je alles bij de hand!


Wanneer bel je een alarmcentrale?

Een alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Je kunt een alarmcentrale bellen voor hulp en advies. Bijvoorbeeld naar welk ziekenhuis je het beste kunt gaan in het buitenland. Of als je de bijsluiter van voorgeschreven medicijnen niet kunt lezen omdat je de taal niet machtig bent. Maar ook als je een verloren bankpas wilt laten blokkeren. Je bent verplicht de alarmcentrale te bellen als er sprake is van:


1. Een noodsituatie

Ernstig ziek geworden of gewond geraakt bij een ongeval tijdens je vakantie in het buitenland? Voor de volgende situaties bel je meteen met de alarmcentrale:

  • spoedeisende hulp
  • een ziekenhuisopname
  • vervoer in verband met ziekte of een ongeval
  • een overlijden


2. Extra kosten

Moet je extra kosten maken tijdens je reis? Bijvoorbeeld door pech onderweg of omdat je eerder naar huis moet? Of omdat je een dokter moet bezoeken of in een ziekenhuis wordt opgenomen? Neem dan altijd contact op met de Alarmcentrale. Soms zijn je extra kosten alleen verzekerd met bepaalde aanvullende modules. Op je polis zie je welke modules je verzekerd hebt.


Toestemming vragen

Wanneer je kosten gaat maken die normaal gesproken onder de dekking van je reisverzekering vallen, moet je daarvoor dus eerst toestemming vragen bij de alarmcentrale. Denk daarbij aan:

  • het uitvallen of huren van een vervoermiddel
  • vervangend verblijf
  • extra terugreiskosten naar Nederland
Anderen lazen ook
Tips tegen een betaal-later-kater
Tips tegen een betaal-later-kater Lees meer
Subsidieloket Brede Weersverzekering open tot en met 15 mei
Subsidieloket Brede Weersverzekering open tot en met 15 mei Lees meer
Schrijf je nu in en blijf op de hoogte van het laatste nieuws Klik hier en bekijk onze Servicebrieven >
Schrijf mij nu in