Advies en Kies:

Klantenservice

We zitten klaar voor je! Heb je vragen over je verzekeringen? Wil je advies over een verzekering of er één afsluiten? Dan kun je ons uiteraard altijd bellen. Onze contactgegevens vind je hieronder.

Vaak zoek je contact omdat je een schade wilt melden. Dan mag je ons vanzelfsprekend bellen maar kijk alvast hieronder bij jullie meest gestelde vragen. Hier hebben we alvast wat voor je klaar gezet.

Jullie meest gestelde vragen

We vragen doorgaans of je het volgende wilt doen:

  1. Zorg dat je maatregelen neemt om de schade zoveel mogelijk te beperken.
  2. Maak foto’s van de schade.
  3. Wanneer er voorwerpen beschadigd zijn, vraagt de verzekeraar vaak om de oorspronkelijke aankoopbon.
  4. Bij beschadigingen, vraag alvast een herstelofferte aan. Dit om het schadebedrag in beeld te krijgen voor de verzekeraar.
  5. Is er sprake van een misdaad zoals bij inbraak en diefstal? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Een kopie van deze aangifte heeft de verzekeraar nodig.
  6. Speelt één van de volgende zaken bij de schade? Stuur dan ook dit bewijs in:
    – Getuigenverklaring
    – Aansprakelijkheidsstelling van de tegenpartij.
  7. De verzekeraar wil graag een schadeaangifteformulier ontvangen. Vul dit formulier zoveel mogelijk in. Wij zoeken het polisnummer en de juiste verzekering erbij, wanneer er dekking is.
    Klik hier voor het schadeaangifteformulier
  8. Stuur alle bovenstaande bestanden naar info@adviesenkies.nl
  9. Bij binnenkomst van de aangifte, doen we een eerste check of er dekking is. Vervolgens vullen wij de gegevens aan daar waar nodig en sturen het schadedossier naar de verzekeraar.
  10. We houden je op de hoogte over het verloop van de schade en staan je bij in de communicatie met de verzekeraar.

Zeker bij een schade met of door een motorvoertuig waarbij twee partijen betrokken zijn, speelt al snel de vraag wie aansprakelijk is. Het is daarom belangrijk om de volgende stappen goed te doorlopen. Ook als er sprake is van een eenzijdig ongeluk, is het van belang om de onderstaande stappen door te nemen om de schade in te dienen.

  1. Maak foto’s van de schade én de situatie. Let daarbij altijd op je eigen veiligheid!
  2. Vul het schadeaangifteformulier in. Wanneer er sprake is van een tegenpartij, vul dan samen het formulier in. BELANGRIJK: Zet BEIDEN een handtekening onderaan het aanrijdingsformulier. Vaak ontbreekt de handtekening van de tegenpartij en ontstaat er later een discussie over de schadetoedracht.
  3. Iedere bestuurder krijgt een volledig door beiden getekend exemplaar van het aanrijdingsformulier of een kopie daarvan. Elke bestuurder voor zich stuurt dit naar zijn of haar adviseur of verzekeraar.
    Klik hier voor het Europees schadeformulier voor motorvoertuigen.
  4. Vergeet niet om zelf de laatste bladzijde (witte pagina) in te vullen en zelf te ondertekenen.
  5. Stuur alle bovenstaande bestanden naar info@adviesenkies.nl
  6. Neem vervolgens telefonisch contact met ons op op nummer 0527 630 900.
Wij bekijken jouw ingestuurde stukken en bespreken de situatie met je.
Vervolgens bestuderen je polis, eventueel voorwaarden en de dekking.
  7. Vaak verwijzen we je door naar een aangesloten herstelbedrijf om de schade in kaart te laten brengen en om deze daar te laten repareren. Bij een aangesloten herstelbedrijven is vaak het eigen risico lager door afspraken met verzekeraars.
  8. Ook bij ruitschade (glasschade) is het van belang om even met ons te overleggen. Verzekeraars hebben ook hier meestal afspraken gemaakt met herstelbedrijven voor een reparatie of vervanging van een autoruit. Door even vooraf met ons te overleggen, voorkom je een eventuele (hoger) eigenrisico.

Oei! Je hebt waarschijnlijk een grote schade. Denk bijvoorbeeld aan een woning- of bedrijfsbrand. Bij dergelijke schades proberen wij direct in actie voor je te komen. Buiten kantooruren, bel je 0527 630 900. Gebruik dit nummer svp alleen bij zeer urgente schades.

Contactgegevens & Openingstijden

Kantoor Emmeloord

Ecu 2
8305 BA, Emmeloord

  0527 – 630 900
  info@adviesenkies.nl

Openingstijden
ma – vr: 09:00 – 17:00 uur

Kantoor Zwolle

Grote Voort 5
8041 AM, Zwolle

085 – 021 24 00
info@adviesenkies.nl</sp

Openingstijden
ma – vr: 09:00 – 17:00 uur

Bereikbaarheid & Routes

Kantoor Emmeloord

Kantoor Zwolle (De Biljartfabriek – gratis parkeren)

Schrijf je nu in en blijf op de hoogte van het laatste nieuws Klik hier en bekijk onze Servicebrieven >
Schrijf mij nu in