Meld nu je schade

Schademelding? Laat het ons weten

Je bent klant van Advies en Kies en hebt schade die je graag aan ons wilt doorgeven? Dan snel en gemakkelijk via een formulier op onze website. Laat om te beginnen weten via de onderstaande knoppen of je een zakelijk of particuliere schade hebt.

Meest gestelde vragen over schade

We vragen doorgaans of je het volgende wilt doen:

  1. Zorg dat je maatregelen neemt om de schade zoveel mogelijk te beperken.
  2. Maak foto’s van de schade.
  3. Wanneer er voorwerpen beschadigd of verloren zijn, vraagt de verzekeraar vaak om de oorspronkelijke aankoopbon.
  4. Bij beschadigingen, vraag alvast een herstelofferte aan. Dit om het schadebedrag in beeld te krijgen voor de verzekeraar.
  5. Is er sprake van een misdaad zoals bij inbraak en diefstal? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Een kopie van deze aangifte heeft de verzekeraar nodig.
  6. Speelt één van de volgende zaken bij de schade? Stuur dan ook dit bewijs in:
    – Getuigenverklaring
    – Aansprakelijkheidsstelling van de tegenpartij.
  7. De verzekeraar wil graag een schadeaangifteformulier ontvangen. Wij hebben deze formulieren, voor zowel zakelijke als particuliere schades online voor je klaar staan. Klik hieronder om:

    Een particuliere schade te melden
    Een zakelijke schade te melden
  8. Bij binnenkomst van schadeformulier, zoeken wij de juiste verzekering erbij en het polisnummer. We doen een eerste check of er dekking is. Vervolgens vullen wij de gegevens aan daar waar nodig en sturen het volledige schadedossier naar de verzekeraar.
  9. We houden je op de hoogte over het verloop van de schade en staan je bij in de communicatie met de verzekeraar.

Zeker bij een schade met of door een motorvoertuig waarbij twee partijen betrokken zijn, speelt al snel de vraag wie aansprakelijk is. Het is daarom belangrijk om de volgende stappen goed te doorlopen. Bij een eenzijdig ongeluk, hebben we een handig verkort formulier voor je klaar staan.

  1. Maak foto’s van de schade én de situatie. Let daarbij altijd op je eigen veiligheid!
  2. Vul samen het schadeaangifteformulier in. BELANGRIJK: Zet BEIDEN een handtekening onderaan het aanrijdingsformulier. Vaak ontbreekt de handtekening van de tegenpartij en ontstaat er later een discussie over de schadetoedracht.
  3. Iedere bestuurder krijgt een volledig door beiden getekend exemplaar van het aanrijdingsformulier of een kopie daarvan. Elke bestuurder voor zich, stuurt dit naar zijn of haar adviseur of verzekeraar.
    Klik hier voor het Europees schadeformulier voor motorvoertuigen.
  4. Vergeet niet om zelf de laatste bladzijde (witte pagina) in te vullen en zelf te ondertekenen.
  5. Stuur alle bovenstaande bestanden naar info@adviesenkies.nl
  6. Neem vervolgens telefonisch contact met ons op op nummer 0527 630 900.
  7. Heb je te maken met een eenzijdig ongeluk (zonder tegenpartij)? Je hebt bijvoorbeeld bij het inparkeren een paaltje geraakt. Dan kun je gebruik maken van een handig online schadeformulier. Klik hier.
  8. Wij bekijken jouw ingestuurde schadeformulier en bestuderen de polis en eventueel de voorwaarden i.v.m. de dekking.
  9. Vaak verwijzen we je door naar een aangesloten herstelbedrijf om de schade in kaart te laten brengen en om deze daar te laten repareren. Bij een aangesloten herstelbedrijven is vaak het eigen risico lager door afspraken met verzekeraars.
  10. Ook bij ruitschade (glasschade) is het van belang om even met ons te overleggen. Verzekeraars hebben ook hier meestal afspraken gemaakt met herstelbedrijven voor een reparatie of vervanging van een autoruit. Door even vooraf met ons te overleggen, voorkom je een eventuele (hoger) eigenrisico.

Oei! Je hebt waarschijnlijk een grote schade. Denk bijvoorbeeld aan een woning- of bedrijfsbrand. Bij dergelijke schades proberen wij direct in actie voor je te komen. Buiten kantooruren, bel je 0527 630 900. Gebruik dit nummer svp alleen bij zeer urgente schades.

Heb je met spoed hulp nodig tijdens jouw reis? Bel altijd eerst de alarmcentrale van jouw reisverzekeraar om te overleggen. Zo word je snel en goed geholpen en voorkom je vervelende (ongedekte) kosten. Dit zijn de alarmcentrales van de verschillende verzekeraars:

  1. Allianz Global Assistance: 020-5929292
  2. ASR: 030-256777
  3. Avero Achmea: 071-3641850
  4. Unigarant: 070-3145656
  5. Nationale Nederlanden: 026-4002390
  6. Anker: 050-5209996

Contactgegevens & Openingstijden

Kantoor Emmeloord

Ecu 2
8305 BA, Emmeloord

  0527 – 630 900
  info@adviesenkies.nl

Openingstijden
ma – vr: 09:00 – 17:00 uur

Kantoor Dronten

Het Spaarne 37
8253 PE, Dronten

0321 – 386 620
info@adviesenkies.nl

Openingstijden
ma – vr: 09:00 – 17:00 uur

Kantoor Zwolle

Grote Voort 5
8041 AM, Zwolle

085 – 021 24 00
info@adviesenkies.nl

Openingstijden
ma – vr: 09:00 – 17:00 uur

Bereikbaarheid & Routes

Kantoor Emmeloord

Kantoor Dronten

Kantoor Zwolle (De Biljartfabriek – gratis parkeren)

Schrijf je nu in en blijf op de hoogte van het laatste nieuws Klik hier en bekijk onze Servicebrieven >
Schrijf mij nu in